четвер, 21 січня 2016 р.

Конспект уроку

Тема. Щоб бути здоровим і все встигати робити.
Мета. Вчити свідомо ставитися до свого здоров’я. Дати дітям корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров’я. Вчити дітей дотримуватися здорового способу життя: режиму дня, раціонального харчування, правил гігієни. Розвивати зацікавленість дітей до проведення фізкультурних вправ і загартовувальних процедур. Формувати вміння працювати в групах, прислухатися до думки інших.
Обладнання. Малюнки, що ілюструють приклади здорового способу життя; прислів’я та приказки, вислови про здоров’я, м’ячик для гри.

Хід уроку

І. Організаційний момент.
ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.
 - Яка зараз пора року?
 - Яке число і місяць?
- Чи є сонечко?
- Подивіться уважно на небо. Яке воно сьогодні?
- Чи є сьогодні вітер?
- Чи були опади, коли ви йшли до школи?
- А тепер підведемо підсумки спостережень за тиждень.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Фронтальне опитування.
- Для чого людині знання?
- Розкажіть правила учнів.
- Розкажіть ситуації, які спричиняють галас у класі.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
- З давніх-давен український народ найголовнішою цінністю у житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: “Здоровенькі були!”, “Дай, Боже, здоров’я”, ”Доброго вам здоров’я!”.
     Ще з часів Київської Русі наші пращури цінували здоров’я, загартованість, спритність.
     Сьогодні ми поговоримо про здоровий спосіб життя.
V. Сприйманні і усвідомлення навчального матеріалу.
1.     Вчитель.
- Вашим завданням до уроку було – підготувати прислів’я та приказки про здоров’я. Тож вам, діти, слово.
Прислів’я.
Здоров’я – всьому голова.
Як про здоров’я дбаєш, так і маєш.
В здоровому тілі -  здоровий дух.
Здоров’я не купиш ні за які гроші.
Здоровий не знає який він багатий.
Бережи одяг, поки новий, а здоров’я – поки молодий.
Без здоров’я нема щастя.
Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.
Було б здоров’я, все інше наживеш.
Найбільше багатство – здоров’я.
Хто добрих порад не слухає, той потім і пальці дмухає, та пізно.
Чиста вода – для хвороби біда.
Хвороба з брудом в дружбі.
Брудні руки бруднять і обличчя.
Чисте повітря – ворог хвороб.
Ходи більше – проживеш довше.
Краще дихати свіжим повітрям, ніж пити ліки.
Вода все очищає.
Мило сіре та миє біло.
Де повітря, там життя.
Вчитель.  Молодці, діти. Так важливо не тільки знати народну мудрість, а й дотримуватися цих порад усе життя.
2.     Проблемна ситуація.
А для чого людині здоров’я? Що воно дає? На що впливає?
3.     Розв’язання проблемної ситуації (відповідають діти).
  1. Мозковий штурм “Якщо людина здорова, то вона…”.
Будьте уважні, я скажу по-іншому: “Якщо людина хвора, то вона…”
(Відповіді фіксуються на двох аркушах маркерами або фломастерами)
здорова                                             хвора
добра                                                зла
щаслива                                           сердита
життєрадісна                                   похмура
весела                                               пригнічена
усміхнена                                         ображена
привітна                                            сумна
працьовита                                       роздратована
енергійна                                          плаксива
емоційна                                           втомлена
щира
сильна
5.     Бесіда
- Яка людина, на вашу думку, приємніша для спілкування?
- Якими хотіли б бути ви?
- Від чого залежить здоров’я людини?
- Що потрібно робити, щоб людина виросла сильною і мала міцне здоров’я?
6.     Розповідь учителя.
- Наша держава піклується про здоров’я свого народу. В статті 49 Конституції України сказано: ”Кожен має право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування”.
     Охорона здоров’я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм.
     У країні збудовано багато лікарень, санаторіїв, будинків відпочинку.
     Та слід пам’ятати, що, в першу чергу, людина сама відповідає за своє
здоров’я і тільки сама може його зберегти.
      Складовими частинами здорового способу життя є:
·        Дотримування режиму дня.
·        Раціональне харчування.
·        Заняття фізкультурою і спортом.
·        Загартування.
7.     Поділ класу на групи.
У Різних місцях класної кімнати розвішано малюнки.
- Подивіться на малюнки, подумайте і виберіть те, що найнеобхідніше (на вашу думку) для здорового способу життя. Станьте біля цього малюнка.
(Кожній групі, що утворилася, вчитель пропонує сісти на підготовлені місця, виконати завдання).
І група.
- Скласти комплекс вправ ранкової гімнастики.
- Назвіть види спорту, якими можуть займатися діти вашого віку.
ІІ група.
- Скласти режим дня школяра вашого віку.
ІІІ група.
- Скласти правила догляду за шкірою, волоссям, зубами.
ІV група.
- Намалювати малюнки про те, як можна загартуватися.
(Час підготовки – 10 хвилин).
Після підготовки проводиться презентація кожної з груп.
Діти, вийдіть 6на середину класу групами і візьміться за руки. Що ми утворили?
- Давайте порівняємо наше коло з людиною. Якщо вона виконує всі вимоги щодо здорового способу життя, вона міцна і здорова, як наше коло. Якщо якогось правила не дотримується, наприклад: режиму дня (опустіть, діти цієї групи, руки), то коло розривається. Людина слабшає, хворіє.
    Отже, щоб бути здоровим, потрібно постійно дбати про себе: щодня робити зарядку, вмиватися, стежити за чистотою свого тіла, одягу, помешкання, правильно харчуватися, займатися спортом, загартовуватися, більше бувати на свіжому повітрі. А головне – завжди пам’ятати золоте правило: “Найбільше багатство людини – це здоров’я”.
Бути здоровим, друже, зможеш,
Бо кожному це до снаги.
Хвороби всі ти переможеш,
Здоров’я мусиш берегти.
Лиш перші промені з віконцем зазирнули –
Вставай і швидше сон ти проганяй.
Для настрою, бадьорості та сили
Ранкову фіззарядку починай.
Ти кожен день живи за розпорядком:
Вставай, вмивайся, ліжко застеляй,
Сніданок з’їж і, дякуючи мамі,
У рідну школу, друже, поспішай.
Учися гарно, старанно, охайно,
Здолати лінощам себе не дозволяй.
У школі рухайся, спілкуйся, розвивайся,
Науки різні добре ти вивчай.
Зі школи ти додому повертайся,
Там пообідай, відпочинь, поспи.
VІ. Осмислення учнями знань.
1.                             Робота з підручником.
2.                             Робота у зошитах (самостійно).
VІІ. Узагальнення і систематизація знань.
Вчитель. Кожна людина повинна берегти і зміцнювати своє здоров’я. Іграшку, книжку, одяг можна купити за гроші, але здоров’я – не купиш. Саме тому з раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя.
Що таке здоровий спосіб життя7
Як ви будете зміцнювати своє здоров’я?

     VІІІ. Домашнє завдання. 

Немає коментарів:

Дописати коментар